Då var detta år snart slut. Det har varit ett händeslerikt år....

Vi började året med en resa till Grand Canaria. En mycket lyckad resa och skönt att komma ifrån snön och vintern en stund. Även om vintern har varit snäll mot oss i år. Vi kom hem i slutet av februari och det började redan bli vår. Snön smälte och solen sken och vi hoppades att det skulle bli en fin vår och sommar. Hela Mars var riktigt fin med temperaturer upp mot 20 grader. Men när vi kom in i April tog våren halt och det blev kallt och den 21 april låg snön åter igen vit på backen, och så skulle det förbli ända fram till i mitten av Maj.

Frukost på balkongen...redan i Mars!

Sommaren blev ingen höjdare, men några enstaka dagar med solsken som vi utnyttjade på bästa vis.
Båtturer och fiske på härliga Velensjön.

Sen upptäckte vi att vi hade fått sällskap runt huset i Rådom och dom skulle bli mina "husdjur"
Små fina ekorrar...
Vi hade även en hackspetts familj som gillade att bli matade...

och dom fina svanarna som varje år kommer tillbaka för att föda upp sina ungar i Fensbol. Dom måste jag givetvis åka och titta till med jämna mellanrum :)

Sen får vi inte glömma bort våra ständiga bilturer runt om i skogarna, på jakt efter något sevärt att ta bilder på..
Men som jag nämde tidigare så var det inte så mycket till sommar och dåligt med djur som ville vara med på bild så då tog vi saken i egna händer och åkte till Orsa björnpark.

Där fanns det i alla fall djur... och fina var dom!!. Tidigt hade vi bokat in oss på ett hotell på Ö-land, och med tanke på den knappa sommaren så var det knappast troligt att vi skulle få se solen mer än några enstaka timmar då och då... men så fel vi hade.

Vi startade resan med en tripp till "Emil i Lönneberga"
sedan vidare till Ö-land... och där sken solen som aldrig förr. Tror det var den soligaste platsen i hela sverige just denna veckan

Vi åt god mat och åkte runt och tittade på dom sevärdigheter som ön hade att erbjuda.

Den absoluta höjdpunkten var den kvällen då vi ÄNTLIGEN lyckades få syn på denna lilla krabat. Vi hade pratat om det, och kvällarna tillbringade vi åt att leta i alla lövhögar och vrår runt hotellet.

Vi avslutade dom sista dagarna på vår Sverigesemester i Göteborg, en stad som känns som hemma. Jag blir alltid lika glad av att vara i Göteborg, och den här gången toppade nog allt eftersom vi fick möjligheten att se Bruce Springsteen. Vilken man..helt ortoligt! Svårt att toppa den avslutningen på semestern.

Sen var det dags att åka hem, tillbaka till vardagen.

Jag roade mig med att bygga en ny fågelstuga. Resultatet blev detta och jag är mycket nöjd. Fint ska de va :)

Hösten hade inte mycket att rebjuda...förutom vår kamp med viktnedgången. 20 kilo lättare hade jag satt som mål. Vi började köra LCHF den 9 jul (första dagen på semestern) med undantag när vi var ute och åkte.
och redan den 30 nov hade jag nått mitt mål. Nu kommer den stora utmaningen, att hålla vikten där. Vi överlevde "Jordens Undergång" 21 dec 2012, vi fick fira jul, äta gott och umgås med nära och kära. Julen blev däremot svår när det gäller vikten... jag gick upp 3 kilo men nu är dom borta! Så sammanfattningsvis såhär sista dagen på året har 2012 varit ett mycket lyckat år. Nu väntar ett nytt år, och jag hoppas att det kommer bli lika bra.

Låt oss tillsammans göra 2013 till ett år fyllt av kärlek och glädje!

GOTT NYTT ÅR!!

Gott Nytt År!!!

Allmänt Kommentera
Då var detta år snart slut. Det har varit ett händeslerikt år....

Frukost på balkongen...redan i Mars!

Båtturer och fiske på härliga Velensjön.

Små fina ekorrar...
Vi hade även en hackspetts familj som gillade att bli matade...

Vi startade resan med en tripp till "Emil i Lönneberga"

Sen var det dags att åka hem, tillbaka till vardagen.

Låt oss tillsammans göra 2013 till ett år fyllt av kärlek och glädje!